Our first song...

Dansen går ju som sagt bra, vi har i ärlighetens namn helg galet kul - så själva bröllopsdansen oroar jag mig inte för speciellt mycket. Däremot har vi ett stort problem i & med att vi fortfarande inte har spikat en bröllopssång... vad i helsike ska vi dansa till?! Att bara tyst skyffla runt känns ju inte så där jätteaktuellt. Från ett valsmässigt perspektiv har jag kommit fram till att jag rör mig bäst till filmmusik & om jag gillar filmen så går det i regel ännu lite bättre. Bäst så här långt fungerar soundtracket till Ciderhus Reglerna. Jag hade varit 100% på att dansa till just de här tonerna, men Paul är inte lika såld på att dansa till musik som i sin tur relaterar till en film som typ uteslutande handlar om aborter. I can see his point... Så om vi lämnar valsandet åt sitt öde ett litet tag till, tror ni att jag hade kunnat få med Paul på discotåget? För jag hade haft så sjukt roligt om vi dansat till världens bästa Gloria Gaynor. Som lillebror uttryckte det en gång i tiden "Ida, musikmässigt sätt är du en gay man fast i en kvinnas kropp". Jag känner att det statementet stämmer in rätt bra... på riktigt vid 1.45 börjar mitt huvud svänga från sida till sida & armarna lämnar kroppen & börjar svänga i luften...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0