Stor fredagslycka!

Jag vet inte hur farmor bär sig åt, men nästan alla hennes paket eller brev dyker upp på fredagar & det känns som den absolut bästa starten på en helg man kan få! Idag dök det upp ett kuvert med något jag hett efterlängtat, årets majblomma! Det kanske låter lite löjligt att jag blir så glad över små pappblommor att jag hoppar upp & ner av glädje, men har man varit i exil så länge som jag varit - då är såna här små nostalgiprylar guld värt! Hela fem blommor fick jag av farmor, så det blir en var till de två vårjackor jag byter mellan, en till Paul & så ska jag ge en var till två av mina bästa svenska vänner här i stan.
Bara en enda sak som får mig att rynka lite på ögonbrynen - tar de verkligen 20 kronor för den lilla blomman nuförtiden? Wow... Jag är gammal, vi sålde dem typ för 5 kr när jag var riktigt liten, & sen 10 kr. Är också lite nyfiken på utbudet: liten blomma fattar jag ju, stor blomma - är det bildekalen? Kransen är ju en klassiker & så står det även "pin" - finns de alltså som små broscher också? Gud... Sverige springer ifrån mig känner jag.

Kommentarer
Postat av: Jo

Jag har börjat köpa pins nu eftersom de i papper faller av eller går sönder så lätt. Kan skicka en bild senare =)

Svar: Ja tack! Hade jättegärna velat se!
Ida

2013-04-27 @ 13:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0