Three am...

Happ... så sitter jag här, om än inte klar vaken, men dock vaken & klockan är tre på morgonen. Tror helt enkelt att det blev lite mycket igår, så där så att hjärnan inte riktigt fått ro att somna in. Vi vaknade nämligen upp lite sent igår så det blev massa stress för att ta oss tillbaka till Toronto, hastlunch & så iväg igen för att Paul skulle skjutsa mig tvärs över stan för att möta upp Maria & Christina. 5 minuter från Marias lägenhet säger det krasch... inga personskador, men däremot ser ju bilen inte riktigt lika fin ut längre. Stort depp. Allra helst hade jag velat åka hem efter det, men jag bet ihop & vi plockade upp M & C & Paul körde ut oss till Toronto Brickworks där jag guidade en liten geo-vårvandring. Efter att vi tittat på Torontos olika geologiska lager & Maria sett sina första kanadensiska sköldpaddor...
travade vi tre 6 km norrut till Marias lägenhet där vi ägnade ett par timmar åt att arbeta på SWEA Bladet & dricka kopiösa mängder te. Kom hem vid sjusnåret & sen blev det till att fixa middag & svara på en massa mail & jag kände redan när jag gick & la mig att huvudet snurrade rätt fort. Vid halv tre drömde Paul mardröm & daskade till mig i ansiktet (en av hans falldrömmar som han lever ut) & sen var det liksom officiellt kört. Man vet att det inte hjälper att snurra så mycket mer, man kommer inte att somna om, när man simultant: planerar trädgård, funderar på vilka skåp som behöver rensas ut, försöker komma på loggor till flasketiketter. Happy måndag Ida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0