Detlajer...

I fall att ni någonsin befinner er i Tours & vill bo på ett spektakulärt ställe så är 68 Boulevard Beranger stället att knacka på dörren! Det är ett jättestort hus med snirklande trappor, skyhögt i tak, franska fönster (nehej!) & sån känsla för detaljer! Som frukosten... den serverades i en matsal med stor öppen spis, lågmäld fransk musik i bakgrunden & alla stolar var försedda med hjul - så man slapp det där slamriga dragandet av möbler på trägolv! Individuella te-kannor åt alla, två olika sorters smör (salt/osalt), färskpressad apelsinjuice, nybakat bröd... Det var helt ljuvligt! Vi checkar ut om en dryg timme, men allra helst hade jag bara velat bosätta mig här för resten av livet - vilken sinnesfrid! Fast... hade jag gjort det hade jag fått passa på vikten, testade en liten bit croissant till frukosten & vilken smörbomb!
 
Idag åker vi ett steg närmare kusten - Nantes, Frankrikes 6e största stad! Hoppas på att pricka in åtminstone en vinproving innan vi checkar in där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0