In Nantes!

Nu har vi nått vår övernattningspunkt som ligger allra närmast havet på västkusten - Nantes. Det tog lite tid att ta oss hit & ännu lite mer tid att hitta huset vi bor i. Tack gode gud för att Paul är en peoples person, annars hade vi nog tillbringat natten i vår lilla Renault Clio - men tillslut fick vi tag på vår hyresvärd Pascal som ledde oss upp för fyra jättelånga mörka trappor (alltså... på riktigt, lite Lilja Forever feeling. Paul, som bokat, viskade halvvägs "remember that you love me"...) & in på vårt lilla loft. Här bor vi i natt:
Stället är lite quirky, massa små udda detaljer i ett hus från 1700-talet. Uppfarten var hemsk, men väl inne i vårt lilla krypin så är det så himla charmigt! Dessutom, så skönt att få laga lite egen mat igen! Sprang ner på affären & köpte på mig lite råvaror & flängde runt lite med grytor & pannor...
Blev gås carpaccio med basilikasås till förrät, pepparstek med sallad till huvudrätt & så avslutade vi med ost & kex till efterrätt (till tonerna av Carla Bruni). Imorgon ska jag pressa ner mig i vårt lejonfotsbadkar det första jag gör & sen kör vi ut till kusten för snabb morgonpicnic innan vi börjar vår tillbakafärd till Paris & Kanada...
Jo, för jag åker tillbaka till Kanada trots allt nu på tisdag. Ni minns vår reseagent som sa att det var helt LUGNT att vänta med att beställa våra flygbiljetter till Sverige... Paul bad honom att boka om min tillbakabiljett för cirka en månad sedan, utan svar. Under bröllopsförberedelserna tillbringade Paul en massa tid med att försöka få tag på honom för att få klart för sig att biljetten ändrats så som han bett om men vi fick inte fysiskt tag på människan förrän igår. Visar sig att han varit sjuk & att han gjort noll & ingenting, så jag är fortfarande bokad på ett flyg med resa till Toronto den 13 augusti. Vi bad honom att kolla upp alternativ för mig från Paris till Stockholm till Luleå & kan ni tänka er... det fanns bara förstaklassbiljetter kvar. Så, plussade man ihop det hela var det DYRARE för mig att åka tillbaka till Luleå än att åka till Toronto & sen boka en resa från Sverige därifrån... Så - på tisdag träffar jag DIGBY igen! Sen får vi se vad som händer sen - men Digby, Digby, Digby, mamma kommer snart hem till dig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0