På vår gata i Paris...

Vi bor på en så sjukt trevlig liten gata här i Paris - det känns bara så PARIS. Tänk höga cremefärgade byggnader med massa balkonglådor & ton med små uteserveringar. Åt middag på ett jättetrevligt ställe med världens godaste havsabborre & Paul hostade ur sig lite skolfranska & kände sig duktig - så vi är himla nöjda båda två! Sen travade vi runt & kikade på små stånd med allehanda, faktiskt fint, krimskrams. Scarfs (soft spot), lavendel & mängder av små söta klänningar som både Paul & jag bara "men PERFEKT för Elsa & Edith!". Paul gick dessutom lös på lite lokal glass, något jag själv inte fick äta (farligt, farligt) när jag var här som barn. Uum... fördelarna med att vara vuxen!
Själv landade jag lite lägre på falighetsskalan - vindruvor sköljda i kranvatten. Så förståndig så...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Glassen ser väldigt god ut och fin - som en blomma :)
Frukt på sommaren är med gott, nästan mer svalkande än glass :)

Svar: Har köpt på mig en massa körsbär som jag tänker ha som dessert ikväll, är bland det godaste jag vet så jag sörjer inte glassen! :)
Ida

2013-08-07 @ 14:55:51
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0