Paket från farmor!

Farmor är lätt veckans hjälte! För när jag åkte till Frankrike så trodde jag ju att jag skulle vara tillbaka hos henne bara en vecka senare, så Ida packade lätt. En liten futtig väska blev det & allt annat fick stanna kvar hos farmor, liksom ingen idé att släpa med sig alla underkläder om man bara ska vara borta i 7-8 dagar! Nu blev det ju inte så, så sedan jag kom tillbaka har tvättmaskinen gått varm & jag har till & med fått använda de där "fina" underkläderna som är så obekväma att det känns som om man har fyra skinkor istället för två - HURV. Men. Idag kom det paket från fammo & jag är underklädsförsedd igen! Eftersom jag fick ett helt stort sverigepaket så dök det upp lite andra saker än bara underkläder, så som Allerstidningar & Ballerinakex till Paul. Jag vet någon som kommer bli himla glad när han kommer hem ikväll! Farmor hade även lyckats packa våra bröllopsmuggar som vi fick av "katterna" i familjen!
Eftersom jag är ganska säker på att Digby & Mammut inte smygåkte över till Sverige för att köpa dessa koppar tillsammans med Wilma, Silly & Totte så tror jag att det kanske var min mamma som ligger bakom presenten. Hur det nu än är med det (förresten, är det någon annan familj som gör på samma sätt - alltså att husdjuren också ger presenter lite då & då?), jag bara älskar dem! Har två Muminkoppar sen tidigare & de kan mycket väl vara det porslin jag använder mest i huset. Till frukost varje dag, så fort jag ska äta bär eller frukt ur något, för yoghurt som mellanmål - vad som, de är bara så söta & lätthållna att jag gång på gång slutar upp med en Muminkopp i handen & nu har jag våra bröllopskoppar här! Tjoho - jag har tänkt så många gånger att jag var en idiot som inte packade dem för Frankrikeresan (jo men vi var ju tvungna att äta frukost där med!) men nu behöver jag inte småsvära över det något mer för SuperFammo har återigen klivit in & räddat dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0