Back to normal!

Tanken var att Paul, farmor & jag skulle åka ut till Pauls gudföräldrar idag för "lilla julafton". Fast så blev farmor krasslig & det kändes SÅ DÄR att bara "Men då lämnar vi dig ensam i 10 timmar". Så Paul & jag gjorde det vi tycker typ sämst om i hela världen, vi delade på oss. Jag stannade hemma med farmor - handlade massa halstabletter & tvingade henne att äta lunch fastän hon inte tyckte att det smakade något. Paul packade in sig i sina föräldrars bil & åkte ut på landsbygden för ännu mer kalkon. Jag måste erkänna två saker här - dels att jag kände mig väldigt osolidarisk som inte hängde med honom. Men att det överskuggades rätt rejält av att jag var ganska glad för att... ja inte att farmor var sjuk, men att jag fick tillbringa dagen hemma istället för bilen, att jag inte behövde trycka mer kalkon, eller öppna julklappar under massa "Ah" & "Oh"n... Kanske helt enkelt glad för att det kändes lite vardag igen! Förutom då att det ändå var fredag & att huset var preppat till max för fredagsmys när Paul kom hem, men det är ju inte jul-relaterat. Bara festligt så där allmänt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0