Det här med att packa en väska...

Farmor & jag har packat idag - eller, jag har packat & farmor har packat om sin väska. Hon är lite snabbare på att få den typen av saker gjorda än vad jag är. I vilket fall, vi måste få med ett par flaskor hem & här... ja vi bråkade inte direkt men vi hade definitivt ett meningsutbyte som jag tyckte var lite underhållande. Jag håller på & packar en flaska:
 
Farmor - Du måste packa flaskan noga!
Moi - Jo det gör jag.
Farmor - Jo men du måste packa den NOGA, annars går den sönder!
Moi - Det begriper väl jag med, men farmor... hur många gånger har jag flygit över atlanten med flaskor i väskan?
Farmor - Men packar du inte noga går den sönder!
Moi - Men hur många gånger har jag flygit över atlanten med flaskor i väskan?!
Farmor - Även om du flyger över 9 gånger av tio med hela flaskor, så är det inte roligt om 10% läcker i väskan!
Moi - Men farmor, jag menar ju att om jag åkt över så många gånger utan att något hänt - tror du inte då att jag kanske vet hur jag ska packa flaskorna så att de håller?!
Farmor - Jaha... Du menar så, men då kan du få packa min flaska också.
 
Game, set & match till farmor. Packandet fortsätter.

Kommentarer
Postat av: Jo

Haha =)

Svar: Japp, farmor vann den!
Ida

2013-12-09 @ 18:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0