Mission Accomplished!

Ni minns farmors 94-åriga vännina i Älvsbyn vars brorson vi "hittade igen" här i Toronto? Well, farmors vännina skrev ett julkort till honom & frågade om vi kanske skulle kunna överräcka det i fall att vi skulle träffa honom. Så idag klev vi upp i just ottan & åkte iväg till svenska kyrkan för julotta. Var nämligen ganska säker på att han skulle vara där & vi hade tur, fastän han varit utan ström i 4 dagar dök han upp. Det var så fint att kunna lämna över hans fasters kort & se hur glad han blev. Sen tillbringade han & farmor hela julfikat med att prata om Älvsbyn. Själv var jag lyrisk, för det bjöds på tomtegröt. Gud så gott! Tycker jag i alla fall, Paul inte så mycket - så jag fick hans portion mot min lussebulle. Perfekt byte enligt mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0