No snow shoeing, or ice shoeing...

Idag vaknade jag på fel sida av sängen & då brukar det hjälpa om man får röra lite på sig. Speciellt om man känner sig alldeles stinn på grund av tokfrossande i köttbullar & kalkon. Så Paul & jag kastade in snöskorna i bagaget & drog ut på landsbygden. Där det blev noll snöskoande eftersom det såg ut som kriget. Inte ett helt träd i sikte.
Alla parker som vi brukar åka till var stängda & igenbommade, antingen av vanliga metallbommar över vägen, park ranger bilar eller nedfallna träd.
Fast det kändes helt OK, när jag såg hur mycket is det var på träden kändes det inte alls särskilt frestande att kliva ur bilen.
Så vi åkte runt en liten vända, tog ett par kort & sen drog vi iväg & köpte lite sista minuten julklappar till Pauls gudföräldrar. Tanken är nämligen att vi ska åka upp dit imorgon, men vi får se vad som händer. Paul råkade nämligen halka på lite julklappspapper igår & fick en rejäl revbenstörn, farmor är lite småkrasslig & jag har noll lust med att spendera ännu en heldag i bilen. Vill inget annat än att röra på mig för egen maskin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0