På Svensk mark!

Gud så skönt det var att landa i Stockholm igår & se alla adventsljus på tåget in mot stan! Det saknar jag varje år i Toronto, att folk inte pyntar fönstren inför julen. Sure, de vräker upp hiskeliga julpynt i trädgården men den där känslan av att se ut över fönster efter fönster med tindrande juleljus... Den känslan kommer jag nog alltid att sakna så länge jag inte är i Sverige på julen. Resan över gick förövrigt bra, ungefär första gången någonsin som jag åkt över & vi inte haft någon turbulens alls. Varken mellan Toronto & London eller på sista biten över, den förbättringen tackar vi för - nu håller vi oss till det fortsättningsvis hoppas jag! Väl i Stockholm maratonkånkade jag alla väskor upp till Jo's kontor & sedan hade vi pratfest hela vägen hem till henne & till långt in på kvällen. Lyckades hålla mig vaken till klockan nästan var elva, så det var ju en mindre bedrift! Idag tänkte jag att jag ska leka hemmafru här hos Jo, kanske baka lite & absolut ha middagen klar tills dess att hon kommer hem. Efter tre internationella flyplatser känner jag mig nämligen så där sugen på att trängas med julklapps-shoppare på NK. Det tar vi imorgon när jag inte ser fullt så mycket i kors som vad jag gör nu!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Välkommen hem! <3

Svar: Tack tack, så skönt att få lite sverige så här i december. Det blir aldrig samma känsla i kanada.
Ida

2013-12-04 @ 10:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0