Årets nyårslöften...

Jag brukar småglömma det här med nyårslöften, men i år hade jag ett som var så viktigt att det faktiskt yttrades högt på nyårsafton. JAG MÅSTE BÖRJA TRÄNA IGEN. För fy så dålig jag har varit under 2012, rent pinsamt. Sure, vi höll ju igång rätt bra ute i stugan under sommaren - men det räcker inte riktigt till. Smal är jag ju, men allt är liksom löst & lite dallrigt. Inte alls så som jag vill ha det. So, nu blir det till att ta tag i det hela igen. Vill inte stå med degiga armar på min bröllopsdag! Nyårslöfte nummer två har legat & grott ett par månader, men inte formulerats helt klart förrän nu i dagarna - jag ska försöka lära mig lite grundfranska. För att Paul & jag kommer att tillbringa åtminstonde delar av bröllopsresan i Frankrike. Hade ju varit kul om jag kunnat köpa lite äpplen & vin. Sen så är ju faktiskt franska ett av kanadas två officiella språk... haha! Tredje löftet hostade jag ur mig i dag, jag ska bli bättre på att ta hand om mitt yttre. Har en tendens att glömma av allt sånt jag tycker är tråkigt, som att smörja på handkräm & raka benen. Det hade ju inte varit något problem om jag själv inte stört mig på det, men nu gör jag det - så jag tänker att jag ska undvika fler scenarion där jag står & tittar in i en hotellrumsspegel & bara "Jaha Ida, men plocka ögonbrynen... det var inget du kände för när du var hemma & hade tillgång till pincett?".
 
Som start på mitt nya lite starkare, sofistikerade & mer polerade jag så ägnade jag den här söndagen åt att träna & måla naglarna. Samt att jag satt en timme framför The Rosetta Stone & övade på "L´homme mange". Nu gäller det bara att upprätthålla det hela i 359 dagar till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0