Being home again...

Tacksamhet kan finnas i små saker som att få komma tillbaka till ett rent hem, blev så glad när jag klev innanför dörren igår & allt var rent & fint! Allra bäst var att sängkläderna var tvättade & sängen bäddad, kunde ha gråtit av glädje över det, för hjälp så trött jag var då. En enda sak hade de som bott här i huset under julen missat - tända det sista adventljuset! Så det var vi naturligtvis tvugna att göra idag!
& sen drog vi på med julmusik, röda servetter, matchande glas & silverbestick för lite extra festlig stämning. Fast ingen skinka eller kalkon på tallriken - mina synapser har checkat ut & lämnat mig halvt vegetativ idag, så det här med att vara kreativ i köket var liksom inte aktuellt.
 
Dagens skål - till HEMMA. Inte så mycket kanada då, hade så mycket hellre varit hemma i Sverige nu. Men... att vara i sitt eget hus, sitt eget hem, igen - det är skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0