Det gick vägen...

Alltså, känslan när vi svängde in i den by där Pauls föräldrar bor - INTE rolig. Jag satt där i bilen & funderade på om det kanske ändå inte var en så dum idé att öppna dörren vid ett rödlyse & liksom rulla ut så där som de gör i actionfilmer. Sen tillbring de närmsta timmarna på Starbucks med en frap & en bok på telefonen... Men. Jag var så där svensk & stoisk & bara "men karolinerna marscherade rakt in i Ryssland, utan tvekan - jag kan också göra det". Vi anlände & jag knatade upp mot huset med tunga steg, klistrade på ett leende & tog mig igenom de första obekväma minuterna & sen fungerade det faktiskt riktigt bra. Vilket helt & hållet var Pauls systers flickväns förtjänst. Vi tillbringade kvällen med att prata bröllop, husbygge i Urugay, stugplaner, Californien, vin & katter & det var så där trevligt att jag faktiskt glömde bort att jag inte ville vara där! Så tacksam för att hon var där ikväll, det räddade mig verkligen - kan inte riktigt föreställa mig hur det varit om jag inte haft henne att prata med.
 
Anyway, känns så skönt nu när vi är hemma - som om en STOR STOR tyngd lyfts från mina axlar. Jag kan andas igen, bli mig själv! Åh så skönt det ska bli, jag har verkligen inte gillat den bittra spydiga versionen av Ida som jag varit de senaste dagarna.

Kommentarer
Postat av: Jo

Vad skönt att det gick bra! Nu kommer du väl vara fri ett tag fram över?

KRAM!!!

Svar: Fram till augusti tänker jag! Antar att vi kommer att förväntas dyka upp på hennes födelsedag i maj, men jag ska se om jag kan komma på en bra ursäkt för att slippa. Kanske en sverige-resa?!
KRAM!
Ida

2013-01-21 @ 11:15:56
Postat av: Trillingnöten

Nu har jag ju inte följt dig så länge, men jag antar att det inte är så där fruktansvärt bra mellan dig/er och svärisarna? Måste vara jobbigt!! De har du ju liksom inte valt...som Paul...Hoppas att det kanske blir bättre i framtiden? Kram

Svar: Pauls pappa är världens finaste, men jag & hans mamma fungerar inte alls. Nu hade vi inte sets sedan i oktober pga massivt drama då, så jag såg inte alls fram emot att behöva träffa henne. Hade helst sett att vi inte haft någon kontakt alls fram till bröllopet, men ibland måste man bara bita ihop & stå ut. Tack & lov förstår Paul hur jag känner till 100%, så det hjälper jättemycket. Kram!
Ida

2013-01-21 @ 14:46:24
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Jo

Ja du kan ju inte vara med på hennes födelsedag när du måste vara med på min. Helt omöjligt så en Sverige-resa måste det helt enkelt bli =)

Svar: Jag känner ju det. Har ju firat henne typ fyra år på raken nu, absolut på tiden att jag ser till att fira med dig i år! Hade varit SÅ himla roligt! Är faktiskt nästan säker på att det blir Sverige i maj, måste bara vänta lite till med att boka biljetten. KRAM!
Ida

2013-01-23 @ 13:13:39
Postat av: Jo

Åh vad roligt om det blir av! Du är sååå välkommen hit =)

Svar: Vill verkligen åka & Paul tycker att jag ska göra det också, så det är stor chans att det blir så! Måste bara lista ut VAR jag flyger ifrån först...
Ida

2013-01-23 @ 15:31:01
Postat av: Jo

Just ja, när vet du det?

Svar: Paul är borta den här helgen, kommer tillbaka nästa vecka. Så någon gång efter det.
Ida

2013-01-23 @ 16:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0