Our Save the Dates...

Skickar man "Save the Date" i Sverige? Här gör man det i alla fall, en liten "förinbjudan" så att långväga gäster vet att bröllop är på gång. Paul & jag beställde således efter en laddning StD´s & igår dök FedEX upp på trappen med en tjusig liten kartong med silkespapper & datumkort. Min första reaktion blev "exalterat klappa i händerna över hur fina de var", min andra reaktion blev att svära tyst över att vi beställde en så liten mängd. För när vi la beställningen tyckte jag att det var onödigt att beställa efter StD´s till våra familjer, brudtärnor etc... De VET JU ÄNDÅ när vi gifter oss. Fast... så kom kartongen & då kändes det plötsligt inte ett dugg kul att inte skicka datumen till de som är oss allra allra närmast. Så, vi gjorde en total tväromvändning & nu blir det först & främst utskick till våra familjemedlemmar & sen i möjligaste mån till de som var på den ursprungliga listan. Så man kan väl argumentera att det här blev ett rätt poänglöst projekt... om det nu inte varit för punkt ett, jag klappar fortfarande i händerna när jag ser dem. Foto kommer här på bloggen så fort den här bunten letat sig över Atlanten...
& så får vi hoppas att de som blir utan StD´s helt enkelt klarar av att rodda upp sina resor från & med det att de får sina riktiga inbjudningar. Dagens "bröllopstips" blir alltså - beställ efter mer än vad du tror ni behöver!

Kommentarer
Postat av: Jo

Kan inte sluta fnissa över det faktum att du använder förkortningen std eftersom det betyder "sexually transmitted disease" =D

Och så tackar jag för omtanken =)

Kram!

Svar: Eh... Oki, ska kanske inte ge mig på att förkorta ord själv så där tidigt på morgonen... Jaja, om det fick dig att le så får jag ju vara glad för det i alla fall! KRAM!
Ida

2013-01-15 @ 19:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0