Wedding thoughts...

Idag har jag varit oförmögen att tänka på annat än bröllopet - allt har snurrat kring inbjudningar (hur mycket papper behövs egentligen - RSVP kort som postkort eller med eget kuvert?), vad som ska upp på vår bröllopshemsida, aktiviteter kring bröllopet, dekorationer & inte minst blombuketten. Jag vill ha en bukett som ser ut som om jag plockat den själv, eller alltså - jag vill typ plocka den själv. Bara det att jag inte känner att jag har så bra koll på hur bra ängsblommor håller. Lite trist om man typ dyker upp på kyrktrappen med något som slokar ner till knäna. Så jag känner mig lite vilsen. Jag vet att jag inte vill ha något jättestort som man får kramp i armen av, jag vet att jag inte vill ha calla-liljor & allsköns styva blommor. Sen vill jag inte heller ha något med massa pärlor på eller stjälkar som är så överdekorerade att det tar över & så vill jag inte hosta upp 2000 kronor för något som slokar ihop två dagar senare när jag ändå är halvvägs nere i Europa. Så, jag har en del NO NOs - men det finns ju ändå en himla massa kvar att välja på. En bra sak har jag i alla fall kommit fram till mitt i allt detta brudbukettsvelande, man ska hålla buketten i midjehöjd - inte uppe vid bröstet så att det skymmer hela klänningen. Note to self.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0