Liten återblick i familjehistorien...

Idag bar det av till Piteå - systembolaget i Älvsbyn är nämligen så yttepyttelitet att vi var tvungna att åka in till storstan för att ha lite mer att välja på. Sen hälsade vi även på min gammelmoster på hemmet, jag ville dit redan i julas men då var jag ju så sjuk att det inte gick - hade varit SÅ hemskt om jag åkt dit & smittat henne så att hon blivit ännu sämre. Idag blev det i alla fall av & även om det inte var så roligt, eftersom hon inte var särskilt pigg, så kändes det ändå skönt att få se henne. Efter att vi vinkat hejdå åkte vi förbi & visade Paul var farmors två bortgångna systrar bott samt det hus där farmor växte upp.
Farmor & hennes fem systrar bodde alltså i det här stora huset större delen av året, fast på sommaren flyttade de ut till den här lilla söta stugan.
Nu för tiden är det ju bara åker kring huset, men när farmor var liten så fanns det både kor & hästar här.
Idag bor roligt nog min pappas kusin på gården, så huset finns fortfarande kvar i familjen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0