Litet mellanprojekt...

Jag är för stunden färdigt med servettproduktionen, har fixat alla servetter jag hade med mig - så nu blir det till att sitta & vänta fram till på fredag då Paul kommer med de kvarvarande 20... Tills dess måste jag hitta på något annat, tänker att jag ska påta ihop något liknande det lilla pennskrin jag gav till mamma när jag kom hit. Mamma har ju nämligen blivit antagen till ett universitetsprogram som gör att hon blir typ "underläkare" & då är det ju klart att man måste ha någon tjusigt att förvara alla välvässade pennor i! Så jag virkade ihop det här lilla karamellfodralet åt henne:
Gör jag något liknande måste jag bara hitta ett bra fodertyg - hoppas att jag ska kunna hitta något på tygaffären i Älvsbyn. Sist jag var där hade de hur mycket vackra stuvar som helst, varav det här tyget var ett av dem. Blir alldeles glad av att se det, det var därför jag valde det till mammas lilla pennskrin!
Fast gör jag om det hela ska jag försöka att virka ihop alla rutor "on the go" - tycker att det lätt blir lite trist bubbligt när man gör färdigt alla rutor först & sen syr ihop dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0