Men lilla Totte!

Ja, eller liten & liten är han ju inte - vår Totte/Torsten! Men de senaste dagarna har mamma & jag i vilket fall sagt just "Men lilla Torsten" typ 152 gånger, Totte råkade nämligen hitta en boll med kattmynta i fredags & har sedan dess drogat sig FULLKOMLIGT. Mest hela tiden ligger han på mattan i köket & är helt urzonkad. Jaja... to each his own.
För er som inte vet så är Totte är min katt som jag hade i Lund, men som jag inte kunde ta med mig till Kanada. Var liksom inte riktigt möjligt att släpa honom över Atlanten när jag inte ens visste vart jag skulle bo själv. Därför fick Totte flytta hem till ma & pa & leva livets glada dagar med trädgård & fågelbord utanför fönstret under vintern. Varför han även går under namnet Torsten? Det var lillebror & hans kompisar som ret-döpte om honom & det fastnade - så när pappa hade honom hos veterinären för något år sedan kom veterinären ut i väntrummet & velade fram & tillbaka med blicken mellan pappa & Totte & bara "Jaha... så vem av er är Torsten Jansson & vem är Gunnar Jansson?".

Kommentarer
Postat av: Matilda

Men alltså Totte, jag dör vad du är fin!!!!! Jag har alltid tänkt mig dig som grå eller orange!

Svar: Oj, för mig är det så självklart att han är svartvit att jag inte ens tänkt att någon annan inte hade kunnat föreställa sig honom så! :) När jag köpte Totte så ville jag ha en skogis eftersom jag växte upp med en sådan. Jag kikade på hur många kattungar som helst på nätet, men så såg jag bilden av Totte & då var det kört - katten Jansson, min barndomskatt var nämligen också svart-vit så det körde igång känslocentrumet på en gång!
Ida

2013-07-23 @ 22:14:54
URL: http://matildalovisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0