Ut i hjortronskogen...

Min pappa älskar att plocka hjortron, det ska alltid ut i skogen & samlas myrens guld. Själv är jag väl inte lika förtjust i denna syssla - för det är alltid på det här sättet: jag följer med men får pappa att lova att inte älga iväg & lämna mig vind för våg, vi kommer till myren, jag böjer mig ner & plockar ett hjortron, reser mig upp - ingen pappa så långt ögat kan nå & så står man där helt själv & ångestar över björnar & polacker. Så idag så följde jag ut med reservationen att mamma skulle komma med hon också. Tre timmar traskade vi runt i vätan, mamma & jag i en liten blond flock, & fick lite knappt 6.5 kg för besväret. Inte så illa!
Nu ska vi koka bröllopssylt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0