Åh, jag var ju SÅ nära!

Ni kanske minns vår vinlåda - idag var dagen då jag var 100% bestämd på att den skulle bli KLAR. Vinet är inhandlat sedan länge, lapparna fick vi ju tag på i morse & vid sex-snåret åkte Paul & jag iväg mot IKEA. Dels för att plocka upp lite värmeljus, men i ärlighetens namn mest för att stjäla små IKEA-pennor. Har liksom inte hittat några söta små pennor att använda & så slog det mig att de sitter på ett gigantiskt lager... Så ja, vi snattade ett par pennor, skrapade bort loggan när vi kom hem, knölade ner dem & lapparna i de små behållare vi köpt för just detta ändamål & TADA!
& nu kanske ni bara "Men vad menar hon med att vara så nära, det här är ju klart!"... Um, lådans lock behövde ju sandas lite extra. Så jag satte Paul på det medan jag lagade middagen & Paul, han smällde ner locket på vår trapp & sandade på för kung & fosterland. Locket passar lådan, så där lyckades han ju få till det rätt. Men trappen är i impregnerat trä & det kom INTE överens med den vita färgen. Byttorna står i vägen, men det blev stora fula grönaktiga skrapmärken på locket. Hoppas kunna måla över det, men det får bli till helgen eftersom just den färg jag använt är ute i stugan nu. Om jag blev lite trött? Jo, lite. Bara liiiite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0