Liten lök & jättelök!

Förra sommaren köpte vi en gräslöksplanta till stugan, mest för att det kändes som ett måste för mig som svensk. Har aldrig varit så där jätteförtjust i gräslök om jag ska vara ärlig, men blommorna är fina & så förväntas det liksom lite av mig... ungefär som att jag egentligen borde dricka kaffe & komma i tid till saker & ting.
Anyway, förutom gräslöken hade jag tydligen även investerat i någon slags jättelökvariant som de ofta har som prydnad här i Canada. Tycker att de är jättefina & roliga, men hade helt glömt bort att jag köpt & planterat dem - så det kom som en trevlig överraskning! De ser verkligen ut som jättegräslöksplantor, fast utan stråna runtomkring & så mer öppna blommor istället för slutna.
Hela vägen upp till midjan når de på mig, alltså till knäna på de flesta andra... :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har vetat vad de heter men nu står det still...

Efter en googling ;) De heter allum :)
Jag gillar dem jättemycket, så när vi väl köpt hus så åker sådana lökar ner i jorden :)

Svar: Åh, tack! För mig är de helt nya - men det är kanske för att jag växte upp i norrland. :)Hur går det med husköpet förresten, hittat något nytt av intresse?
Ida

2013-06-11 @ 08:11:32
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se
Postat av: Camilla

Jag tycker de är häftiga lökväxter, roliga att ge bort i present med :)

Jodå, jag har fastnat för ett hus och jonis för ett annat. Riktigt överens är vi inte. Mäklaren tyckte vi kunde köpa båda ;) haha!

Vi ska kolla på båda husen igen imorgon, så vi får se vad det blir :)

Svar: Det har du rätt i! Hm, får kanske se om jag kan få tag på ett par till mamma & ge henne när jag kommer hem!
Åh nej! Vad jobbigt! Ni får köra sten sax & påse, bäst av tre får välja hus! :)
Ida

2013-06-11 @ 23:09:55
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0