Litet extrafirande!

Pauls ex Sandra kom över på en liten extra födelsedagsmiddag idag - väldigt passande eftersom det dök upp sverigepaket bara någon timme innan Paul kom hem. Det var naturligtvis farmor Jansson som var i farten, hade det funnits ett officielt OS i paketskickande så hade farmor tagit hem det med hästlängder! Jag fick Allerstidningar som jag önskat mig & Paul fick ett eget litet paket i paketet. Så det dök upp vid middagsbordet!
Vad det var, en helt otroligt vacker morakniv helt gjord i renhorn med ingraverade detaljer. Fammo, SÅ FIN! Alla kring bordet lät "Ooooooh!"
Sen fortsatte Sverigetemat faktiskt, för Sandra hade köpt en Fjällräven t-shirt åt Paul så att han kan känna sig hemma när vi är i Sverige! Dessutom fick han ett par shorts som han kan använda när vi är i Frankrike, så nu är han lite mer kittad för resan!
Men kolla, han kommer ju att se ut som om han vore född & uppvuxen i Sverige! Vi måste bara öva lite på svenskan först. Paul när han läste farmors kort högt "Grattis Paul pa din fågelsdag!"...
 

Kommentarer
Postat av: Alex

gud vad din farmor verkar gullig!

Svar: Farmor är guld värt, världens största hjärta & hon blir liksom farmor åt ALLA som råkar komma in i hennes liv. Hon har stickat massor av tjocksockor åt min ena brudtärna Jo genom åren & Sussie, min andra brudtärna, skulle ringa henne för någon veckan sen & bara "Men Ida, vad heter farmor egentligen? Jag kan ju inte ringa & säga Hej Farmor, det blir ju jätteförvirrande!". :)
Ida

2013-06-25 @ 07:35:15
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0