Ida & Klänningen...

Jag börjar känna att brudklänningen ta mig fan är det meckigaste projekt jag varit med om i hela mitt liv. Först bara det här med att hitta något med ÄRM... allt är axelbandslöst. Urtjusigt om man inte har något problem med att armhålstuttarna är framme till allmän beskådning. Efter mycket om & men & en heltidstjänst spenderad på att googla klänningar så klickade jag tillslut hem den där JCrew klänningen som inte fungerade. Tillbaka till ruta noll i två dagar, tills dess att jag tvingade Paul att köra till David´s Bridal i rykande snöstorm. För där hittade jag ju KLÄNNINGEN. Min klänning, den klänning som jag känner är perfekt. Var helt uppåt hela vägen hem, lite småmaniskt glad liksom - sökandet var över! Fast. Expediten skrev upp priset på klänningen på vårt visitkort & angav det till $800 (ca 5000), men när jag kikade in på hemsidan när vi kom hem (för att få titta på allt det vackra lite till) så stod det $700 (ca 4300) där... Någonstans där drabbades Ida av snåljävulen som bara "med de försöker ju LURA mig". Så jag checkade de två sidor jag känner till som säljer klänningar till reducerat pris & hittade en enda klänning i samma model, i rätt storlek & till det vansinniga priset av $260 (ca 1600). Jag blev Joakim von Anka lycklig & slängde iväg ett mail på direkten, det kändes som det hela var skrivet i stjärnorna! Tills idag, i bilen på väg in till avdelningen, när säljaren mailade & sa att hon dessvärre fått in en förfrågan precis innan mig så hon hade sålt den till den tjejen istället. Moi blev skitdeppig... tänkte att det kanske inte var meningen i alla fall & beslutade mig för att ta en till titt på klänningen & sedan kanske fundera på om det inte var värt att börja söka efter något billigare... klänningen var på rea - $625 (ca 3900). Ida dansade kontorsstolsdansen tills jag insåg att det kan hända att rean bara gäller för USA. I fall att det är så, då tänker jag jävlar i min lilla låda tvinga Paul att köra till Buffalo i helgen. Jag bryr mig inte om att bensinkostanden kommer att äta upp de där $75 för jag har officiellt förlorat förståndet när det kommer till just den här punkten.
 
Uppdatering: Happ, då har jag pratat med David´s Bridal här i Toronto & med en annan filial i Rochester NY state. Här i Canada kostar klänningen $800 punkt slut. Eller, nej... $900 (5600 kr) när man har lagt på skatten. Åker vi däremot över gränsen till USA, alltså 2.5h bort, så kostar samma klänning, med skatt $680 (4200). Helt sjukt att det kan vara sån skillnad! Å andra sidan... jag antar att det är så norrmännen känner sig när de ledsamt lägger ner ett 800 NOK smörpaket i kundkorgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0