What to write in the ring?

Den 8:e april har Paul & jag varit förlovade i ett år & vi har LOVAT varandra att vi kommer att få till graveringen av ringen innan dess. I månader har vi sagt "Nästa vecka lämnar vi in den"... med det har alltid kommit något annat imellan/vi har glömt bort det. Imorse bestämde vi båda att det får vara nog med velandet, nu ska den in! Så jag vinkade hejdå till ringen & en timme senare skypade Paul mig & bara "Du, vad hade vi sagt om inskriptionen?". Iiirk, ingenting bestämt - vi har bara pratat löst om det hela... failure! So, nu MÅSTE vi ta ett beslut innan lunch så att Paul kan lämna in ringen & få det hela gjort! Det här är våra alternativ... vad tycker ni att vi ska köra på?
 

Church Bay, 8/4 2012

Church Bay, 2012-04-08

32.2493 N 64.8478 W, 8/4 2012

32.2493 N 64.8478 W, 2012-04-08

Ida & Paul, 8/4 2012

Ida & Paul, 2012-04-08

Ida & Paul, Church Bay

Ida & Paul, 32.2493 N 64.8478 W


Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh det är så svårt att komma vad som ska stå i.

Men jag tycker alternativ nr 1 ser bäst ut.

Vad ska stå i vigselringarna då? ;)

Svar: Jättesvårt!
När det gäller vigselringarna känns de lite lättare att gravera eftersom de kommer att vara mycket bredare (5mm). Fast vi måste ju ändå komma fram till vad som ska stå i dem... tänker att vi kanske hade kunnat använda en liknande formula fast lägga till våra namn. Typ:

I&P, Älvsbyn, 3/8 2013

eller Ida i Pauls ring & tvärt om i min... Vad skrev ni (om du vill dela med dig så klart)?
Ida

2013-03-25 @ 15:42:58
Postat av: Camilla

Varför inte göra ett liknande koncept i förlovningsringarna, Paul, Church Bay, 8/4 2012?

Jag hade mer än gärna delat med mig om vad som stod i våra ringar om vi hade haft några ;) fniss

Svar: Men gud... hjärnsläpp. Jag skyller på att det är måndag!
Min förlovningsring är så himla tunn att jag är orolig för att försöka klämma in för mycket i den, det är därför vi försöker hålla det kort.
Ida

2013-03-25 @ 16:23:56
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se
Postat av: Camilla

Haha, det är lugnt :) jag tar inte illa upp.

Vilken text vart det? :)

Svar: Jo, men totalt hjärnsläpp från min sida där...
I vilket fall, det blev Church Bay, 2012-08-04: Paul kände sig mest bekväm med att skriva datumet så & jag var helt ok med vilket som av de två alternativen.
Ida

2013-03-25 @ 22:24:12
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se
Postat av: Camilla

En bra kompromiss med andra ord :)


Svar: Vi är nöjda & förhoppningsvis får vi tillbaka ringen redan idag!
Ida

2013-03-27 @ 22:50:24
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0