Digby är ingen utomhuskatt...

Medan Mumin ÄLSKAR att vara ute, nästan ännu mer än vad han älskar Paul, så har Digby bestämt sig för att utomhus, det är läskigt. Han kan möjligtvis tänka sig att sitta på andra trappsteget från dörren - men det är nog. Enda undantaget verkar vara om jag går ut, då tvingar sig liten ut på stenplattorna... man måste ju vara med.
Fast så fort jag sätter mig ner - ja då har jag omgående en liten katt i knät. Uppenbarligen är det lite mindre läskigt att vara utomhus om man sitter i någons famn.
Tänk att två katter som har samma pappa ändå kan vara så olika. Digby är ett litet yrväder inomhus men blir helstirrig & feg så fort han sätter en tass ute i stora världen medan Mumin njuter i fulla drag & börjar gnälla så fort han återbördas till fångenskapen i huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0