En bättre dag idag!

Har bestämt mig för att det här kommer att bli en bättre dag än igår - för den sög. Efter allt kattkräk hade jag ett par timmar utan fadäser, sen var det dags för kakbak. Pauls jobb har nämligen potluck idag & det kom han på igåreftermiddag. Så jag satte igång, mätte ingredienser, klickade ut smet, passade plåtar. Precis när jag nästan var klar kommer Paul in i köket & bara "KAKOR - får jag smaka". Självklart får han det. Han tar en tugga & spottar ut den i handen. Jordnötterna jag blandat i smeten var härskna. Måste erkänna att jag förlorade det lite. Jag drämde grytlappen i golvet & gick & la mig. Så idag startade jag dagen klockan 06.00 med att baka nya kakor & sen... sen festade vi till det alldeles, vi bestämde oss nämligen för att introducera Digby till sin nya sele.
 
Först var det lite spännande...
Sen var det lite gott...
Men sen blev det mest bara jobbigt.
Alltså, jättejobbigt. Digby tyckte att selen var hemsk & att vi var värre... för vi kunde inte låta bli att skratta bara lite.
Mammut kom & tittade på kampen & försökte slicka Digby på huvudet för att muntra upp honom. Det blev för mycket för The Digby som trillade av bordet i ren desperation. Så där slutade dagens selträning.

Kommentarer
Postat av: ma

En sötare varelse får man söka med ljus och lykta!

Svar: Ja, Digby är som socker på socker!
Ida

2013-05-03 @ 18:22:49
Postat av: Målvaktsmamman

.....och kakorna skulle du skickat "to somebody evil"....mooahahaha!

Svar: Ajdå... vad synd att Paul kastade dem i komposttunnan igår... fast kanske om jag dammar av dem lite?! :)
Ida

2013-05-03 @ 18:41:31
URL: http://malvaktsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0