Trädgårdshäng...

Dagen har tillbringats på nordamerikanskt vis - i bilen. Oj oj oj vad vi suttit på ändan! Vi började med att köra till brudbutiken där jag hämtade min klänning & investerade i en axelbandslös BH samt ett par skor. Tjoho - ingen mer skoångest. Sen körde vi till JoAnn´s som är... tja... ungefär den största pysselaffär man kan tänka sig gånger 10, visar inköp imorgon! Efter det blev det Victoria´s Secret (återigen, imorgon...) & så avslutade vi med Starbucks för mig & pizza för Paul (alltså, inte undra på att de är tjocka - 5 bitar kostar $5 med läsk & efterrätt inkluderat). Vi skulle ju ha köpt ost också, men det var typ 30 grader varmt så vi bangade på den biten. Räckte liksom med att Paul snattat en banan från frukostbuffén (jag stal ett äpple eftersom jag tänkte i förväg) så att vi fick sitta & inhalera varm banan en halv dag... Anyway, gränsen gick smidigt om man bortser från att vi satt 1.5h i bilkö för att ta oss igenom tullbåsen (jo, vi slapp införselskatt på klänningen!) & sen blåste vi hem till huset där vi möttes av desperat Mammut som ville UT! Så vi intog vår middag ute i trädgården & det var så där magiskt fint som det bara är på försommaren! Små humlor som snurrade runt bland äppelblommen:
& den allra första antydan till årets persikoskörd!
& det var ett sånt där "gammelpersonsögonblick" då man bara "Borta bra men hemma bäst" & så spanar man ut över grönskan så där lite överlag & känner sig lite småfrälst på livet. Trädgårdshäng helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0