At the cottage table...

Vi åkte ut till stugan i helgen eftersom vi insåg att natt-temperaturen var på väg ner till -7 strecket & då är det fara å färde att rören fryser. Eftersom vi lagt ner så sjukt mycket tid & energi på stugan hade det känts lite surt med vattenskada nu, så frysväskorna packades & så körde vi upp på lördagsförmiddagen. Paul la lite golv & jag gjorde i ordning trädgården för vintern. Drog upp allt som måste in för vintern & plockade bort tomat, paprika & gurkplantorna. Däremot lät jag allt kålrelaterat stå eftersom det förhoppningsvis gör så att vi inte åker på skadedjur nästa sommar (parasiter som dödar skadedjuren övervintrar i kålen) & så hackade jag upp alla tagetesplantor & blandade ner det i jorden för att minska mängden nematoder. Fast två golvplank & jord gör sig inte så där jättebra som bildmaterial på bloggen - så vi kör lite Digby bonanza istället! Han har nämligen börjat joina oss vid varje måltid & det är helt sjukt sött!
Sitta i knät går ann, oftast...
Men allra bäst är det tydligen om man får sitta på en egen stol med hakan på bordskanten ELLER i knät fast med tassarna (!!!) på bordet.
Digby, min lilla livsnjutare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0