Frozen!

Vi brukar ju gå på bio på tisdagar, men igår var vi lite wild and crazy & kastade om i veckan. Biotorsdags-date med andra ord! Den här gången blev det Frozen & som jag peppat för den filmen. Väldigt farligt med höga förväntningar, men den uppfyllde faktiskt det jag hoppats på & mer där till. Bara en sån sak som att isdrottningen hette Elsa... Paul & jag pep glatt i stolarna över det faktum att VÅR Elsa nu delar namn med en Disney-prinsessa. Jag hade dött av glädje om samma sak hänt mig när jag var liten. Eller... vem försöker jag lura, hade det dykt upp en prinsessan Ida hade jag fortfarande trillat av stolen. Anyway, jättefint animerat, roliga sidekicks & så en stor dos skandinavisk feeling över det hela. Det var superbra! Bara en sån sak som att prinsessan Anna red på en fjording, den typen av detaljer gör mig helt nöjd i min biostol. Oh, det & att renen i filmen faktiskt är rätt ograciös - hade blivit supertrött om de målat upp honom som ett ädelt & graciöst djur bara för att hålla sig väl den nordamerikanska befolkningen (som alla verkar tro att renar är både stiligare & smäckrare än hästar).
 
Paul ger Frozen 8.5 snöbollar av 10 & jag slår till med 8.3. Fast hade vi haft barn, då hade jag nog drämt till med en ännu högre poäng för man kunde verkligen höra hur mycket barnen i salongen älskade filmen. De skrattade åt skämten, sjöng med i sångerna så gott de kunde & på slutet spontanapplåderade hela publiken. Verkligen en feel good film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0