Kanske inte ultimat för folkhälsan...

Det blev ju tacos igår eftersom det var lill-lördag & jag kände ett behov av att festa till det lite. Paul, som först var skeptisk mot lill-lördagskonceptet (han trodde att jag hittade på det), har numera anammat det helhjärtat. Kanske lite för entusiastiskt till & med... För i morse väcktes jag av "Happy Fredagsmys-afton!".
 
Moi - Honey, that's very sweet, but there is no such a thing as Fredagsmys-afton. Just Fredagsmys, and that's tomorrow.
Paul - But you celebrate everything afton in Sweden! There's Julafton, Nyårsafton and Midsommarafton - so there must be Fredagsmys-afton too!
Moi - No, sorry to disappoint you.
Paul - Oh! And lill-lördagafton as well!
Moi - Paul, there's absolutely not such a thing as lill-lördagafton. That would be a catastrophe in terms of Swedens general health.
Paul - There's always Monday!
 
Nja, fastän jag älskar att fira lite allt möjligt så känner jag att det måste finnas någon form av gräns. OLW kanske inte håller med mig i den frågan, men fest varje dag utom på måndag känns som en mindre bra idé. Bättre att anamma det nordamerikanska sättet i den här frågan, att bara fira på "dagar".

Kommentarer
Postat av: Alex

haha jag känner att jag bara skulle älska Paul! Han verkar vara en så jäkla härlig person

Svar: Det är ALDRIG tråkigt kring Paul, det är alldeles säkert. Jag skrattar så att jag grinar hur ofta som helst. Speciellt när det blir alldeles tokigt med språken. :)
Ida

2013-11-15 @ 09:22:41
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com
Postat av: Jo

Det är ju GENIALT! Ska så anamma iaf fredagsmys-afton =D

Svar: Det känns kanske lite Lunda-tid dock. :) Lill-lördagafton däremot, now we are talking!
Ida

2013-11-15 @ 11:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0