SWEAs julmarknad 2013... set up

Paul & jag började dagen tidigt, tidigt, med att åka ut till Ontario Food Terminal för att plocka upp cirkus 108 salladshuvuden. Det här brukar vara en rätt problemfri runda, men inte den här gången. Vakten vid porten hade nämligen en YTTERST dålig dag/hemorrojder & vägrade släppa in oss. Efter otroligt många om & men kom vi i alla fall in & kunde köpa 12 av de salladshuvuden vi behövde... Inte hel-lyckat. Men efter ett par vändor till fick vi tag på resten & kunde köra ner till Harborcentre & set up för årets SWEA-julmarknad. Har således ägnat dagen åt att:
 
Skära ytterst många cocktail-tomater
Skivat jättemängder citron
Tvättat +20 salladshuvuden
 
& lite annat smått & gott tills Paul kom & hämtade upp mig vid 6-snåret. Känns som om vi faktiskt ligger rätt bra till för morgondagen så jag hoppas att det inte ska bli allt för hysteriskt. Hade liksom varit trevligt om det hade varit så ostressigt att jag i alla fall hade hunnit med en fem-minuters lunch. Fast för säkerhets skull blir det MASSIV frukost imorgon innan vi åker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0