Always searching...

I somras förklarade Josefin att Paul & jag är "scary compatible" & det är faktiskt så. Vi är så där i synk att vi ALLTID tycker samma sak om typ allt. Förutom att Paul inte gillar kräftor. Det här är väldigt bra, för det gör att jag kommer undan med att vara rätt virrig & det samma gäller Paul. Jag kan bli irriterad för ett ögonblick när han glömmer något viktigt, men sen inser jag att jag kunnat göra precis samma sak. Det bäddar med andra ord för förståelse istället för förebråelse. Idag som exempel... Paul glömde plånboken hemma. Lunchen kunde räddas i & med att han har Starbucks installerat som en app på telefonen, en app som man smidigt nog kan betala med. Däremot har parkeringsgaraget inte samma funktion & att lämna bilen över natten är inte ett alternativ eftersom det kostat minst en njure. Lösningen på det hela - jag åkte ner till Paul med plånboken. Innebar en timmes promenad samt 20 minuter på tunnelbanan men även långsam hemkörning i rusningstrafik = massa tid att sitta i bilen & tjattra med Paul & det är SÅ skönt att ha det i ett förhållande! Andra män i mitt liv har suckat & svurit när jag schabblade till saker på det här sättet, men för oss så är det OK åt båda hållen. Åh vad jag är lycklig för att det här är mitt liv nu. Att inte ha en partner som står & stampar i hallen för att jag är 5 minuter efter schemat eller som älgar framför mig i SS-soldat takt för att vi annars kommer att komma precis i tid istället för 10 minuter innan. Istället har vi det gemensamt att vi alltid springer runt, sista minuten, & letar efter saker vi förlagt. Mycket charmigare om du frågar mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0