Fredagsmys & cucalanche...

Paul & förkylningen stannade hemma idag med, så han jobbade på i sitt kontor & jag fortsatte med mitt lilla ritprojekt. Men... så är det ju fredag, så vi var ju tvungna att åka ut åtminstone en liten vända för att plocka upp fredagsmys-tillbehör. Jag som kände någon slags extra Sverige-sug idag bestämde enväldigt att TACOS stod på kvällens meny. Så vi åkte till Loblaws & handlade tacobröd & allt annat som hör till, däribland gurka... Problemet var bara att personalen byggt upp ett veritabelt plockepinn av gurka - så när vi tog en så satte vi igång en kedjereaktion & alla gurkor kom i rörelse. Total i-landspanik & Paul skriker "Oh no, cucalanche!"... Alltså, säg det högt. Jag vet inte om det bara är jag, men jag såg i alla fall inte framför mig en flodvåg av framforsande gurkor. Eftersom jag sov lite halvskackigt igår natt får jag väl erkänna att jag var nog övertrött för att bryta ihop totalt inne på affären. Bara kved ut "cucalanche?!" mellan tårarna medan Paul inte alls förstod varför jag hade så roligt. Det hindrade honom inte från att elda på det hela genom att säga "You sound so funny, you're doing that Swedish laugh that sounds like a hiss" & så härmade han mig... Herregud, det tog mig från brödet till mjölken (motsatta änden av affären) att samla mig någorlunda. 

Men vi fick vårt fredagsmys till slut, cucalanchen till trots!

Med alldeles för mycket tacos, lite bubbel & så en omgång skip-bo som jag fick tokstryk i...
 

Kommentarer
Postat av: Alex

hahahahaa fick kämpa emot för att inte väcka isabella med ett gapskratt! fina ljuslyktor har ni också=D

Svar: Åh så skönt att det inte bara är jag som tyckte att det var jätteroligt! Kände mig lite "tonårspojke" när jag till slut fick ur mig varför jag skrattade så där så att folk vände sig om & tittade. :) & tack! Har ju lite dille på ljuslyktor, men den här kombon är helt klart en favorit.
Ida

2013-10-12 @ 14:40:50
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0