Fulla restriktioner...

Vi ska ut till stugan, troligtvis... beror lite på hur status är på Pauls jobb. Åker vi gäller dock FULLA RESTRIKTIONER på Mammut. Tillitspoolen där ligger nämligen på noll efter att han rymde förra helgen. Ingen liten rymning heller, nej han lyckades smita ut obemärkt när Paul packade bilen & sen drog han. Sket totalt i att han inte kan området, att det finns hur mycket vilda djur som helst där & pickup bilar som kör så där som man bara gör på landet. Tog oss en 40 minuter innan jag hittade honom (djupt inne i skogen) & på den tiden hann jag spela alla katastrofscenarion i huvudet. Jag inser ju att miljontals kattägare släpper ut sina katter utan någon som helst ångestanknytning, men Mammut är ju inte direkt en katt som kan försvara sig om något skulle attackera honom. Så ja... Det fälldes ett par små glädjetårar när han tillslut var hemma igen. Lilla Mumin.
Men nu finns det inget utrymme för att lita på att han inte kommer att göra allt för att rymma. Digby går det nämligen att lita på, han tycker utomhus är skitläskigt & vill bara vara inne, men Mammut tror att han är skapad för större äventyr. Inte. Så helgens projekt blir att kattsäkra huset ytterligare. Lite så där som jag inbillar mig att man får skärpa till säkerhetsanordningarna den dagen ens lilla kotte lär sig gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0