Granny Power!

Jag har ju skrivit om min lilla farmor tidigare, hur himla tuff jag tycker hon är som fortfarande går i skolan - 85 år gammal & Sveriges äldsta folkhögskoleelev! Så fort jag berättar om farmor blir folk så himla glada, man ser hur de spricker upp i jätteleenden & sen kommer alltid något i stil med "Nej vad häftigt - det önskar jag att jag också kan göra när jag blir gammal". På folkhögskolan i Älvsbyn är de lika glada, de låter inte farmor ta examen av den enkla anledningen att de vill att hon ska komma tillbaka till nästa termin. År efter år. Igår hittade jag det här lilla klippet med en annan stålfarmor. Först av allt, så himla sött! Sen... tänk om alla skolor hade kunnat ha en liten campus-farmor! Jag tror att det varit så bra för yngre elever, dels för att lära sig lite respekt men samtidigt för att ha ett lugnt nav i all stress & allt festande. Det här är ju inte direkt något man gått till val på, men jag önskar verkligen att det hade varit på det sättet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0