Det här med att renovera...

Alltså, om det är något jag lärt mig under de här åren vi jobbat med att renovera stugan så är det att det tar så sjukt mycket tid. SÅ mycket mer tid än vi någonsin tänker att det ska ta. Som nu i helgen, jag var helt säker på att vi skulle börja på golvet i mellansovrummet... Istället ser det ut så här:
Typ nästan exakt likadant som vad det gjorde förra veckan, skillnaden är att Paul tillbringade en himla massa tid på att måla taket två vändor. Jag då, lyckades jag bättre? Nja... två lager ny väggfärg uppe i hallen - men det är ju inte direkt en skillnad som får en att baxna precis!
På sätt & vis var det alltså mer givande att bara riva ur huset - en slägga rakt in i väggen i 5 minuter & det syntes att man gjort något! Med pensel i handen tar det så sjukt mycket mer tid att få till den där WOW kicken som är alla hemrenoverare söker.

Kommentarer
Postat av: Jo

Fast de som kommer dit efter och inte sett själva arbetet kommer få wow-effekten =)

Svar: Absolut, men ibland blir jag så trött på att man inte ser allt jobb på direkten själv! Nu satsar vi verkligen på golv till helgen... om inte vädret är jättefint, då blir det till att hugga träd istället!
Ida

2013-09-09 @ 23:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0