Tea cupcakes!

Kände mig fortfarande rätt nere igår, men idag tänker jag att det är en ny dag - så bara att ta nya tag! Isolde kommer på middag ikväll, så bara en sån sak gör ju att saker & ting blir lite roligare & så fick jag starta dagen med cupcakebak & det vet ni ju att jag gillar! Dagens födelsedagsbarn har som tidigare nämnts te som hobby (why not... andra har ju vin som hobby & jag är säker på att det även finns folk som går igång på mjölk, jolt cola & nyponsoppa). Det tog ett tag innan jag kom på vad jag skulle göra, men efter det att jag googlat lite & hittat ett recept på glasyr där citronen/mjölken var utbytt mot te så gick det snabbt att planera designen. Små te-lappar! Alltså, som lapparna som man använder för att doppa te-påsen:
Färgade bara lite "fondant" (socker pasta på svenska?) i blått för Lady Grey te & gult för Earl Grey:
Basen blev en chokladsmet som var just det, SMETIG - kommer inte att använda det här receptet igen för det var lite helvete på jorden att få ner gegget i formarna. Men i fall att någon gillar att gegga så kan ni hitta receptet här. Enligt Paul blev de i alla fall väldigt goda. Tillverkade sedan hälften av glasyren med Earl Grey & den andra med Lady Grey & körde ner de små fondantlapparna i respektive glasyr:
Det var ju lite petigt att få till texten (använde en "matpenna", alltså en penna med ätbart bläck) - speciellt som jag tillverkade 24 stycken cupcakes & det var läge att få till dem någorlunda likadant - men jag & Digby är nöjda med slutresultatet.
Nästa födelsedagsorder ligger den 4e oktober & då har jag helt fria händer. Ingen aning om vad jag ska påta ihop. Kanske något med pumpor eftersom Thanksgiving ligger bara kring hörnet?

Kommentarer
Postat av: Alex

Du är så himla duktig! Grymt imponerad av alla dina skapelser

Svar: Tack! Har så kul när jag pysslar med sånt här!
Ida

2013-09-26 @ 07:48:44
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com
Postat av: Målvaktsmamman

I am väääry jellous!! Du kanske kan ordna en baklagningskurs "over there":)

Svar: Haha! Nja, men kanske om jag flyttat hem till Sverige någon dag. :)
Ida

2013-09-26 @ 11:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0