Three down!

Hepp, jag har precis hittat ett nytt användningsområde för ytterligare tre tomater - sakta men säkert!
Jag tror att alla som är intresserade av mat & som bloggar om det vill kunna lägga upp kristallklara recept varje gång de gör något nytt, men det fungerar dessvärre inte alltid så. Den här tomat chutneyn är ett perfekt exempel på det. Här är originalreceptet & det var så menlöst att jag bara dog lite. Det är då man står inför valet "hälla ut" eller "pimpa". Jag väljer i 99 fall av 100 det senare alternativet & efter en HIMLA massa kanel, lite mald ingefära, extra mycket garam masala samt ett par generösa stänk av kumin så blev det tillslut en väldigt trevlig chutney. Fast helt uppbyggd kring konceptet "smaka sig fram". Så i fall att ni gillar att ha en liten sked bredvid kastrullen & hma & haa er fram till slutresultatet så rekommenderar jag receptet... i annat fall får jag återkomma lite senare med något mer tillrättalagt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0