Vegetarian Thursday III...

Idag var det dags för vår tredje vegetariska torsdag & jag måste säga att det går rätt bra så här långt. Inga totala psykbryt över vad vi ska äta. Det väljer jag att se som en smärre succé! Har funderat lite över var min personliga gräns går för vegetarism & har kommit fram till att ägg är OK. Dock inte fisk. Hade jag varit en mer seriös vegetarian & inte bara en gång i veckan hade fisk nog varit tillåtet, men äter man bara vegetariskt en sketen dag i veckan så tycker jag att man kan försöka hålla sig till det så gått det går! Idag blev det en vegetarisk pytt samt en gratäng på zucchini, tomater & lök.
Världens lättaste gratäng, bara skiva alla ingredienser (en av varje) & varva zucchini & tomat i en ugnssäker form. Stek upp löken med torkad basilika, peppar & salt. Dumpa löken över de andra grönsakerna. Häll på lite grönsaksbuljong & stoppa in allt i ugnen på 200 grader. I fall att man vill kan man riva över lite ost mot slutet (tar cirkus 20-30 min innan det är klart). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0