Working hard...

Vi "firar" Labour Day här i Kanada, så vi festade loss genom att jobba järnet ute i stugan. Pauls pappa kom upp med sin nyinskaffade (bensindrivna!) motorsåg & han & Paul tog sig an skogen kring huset. De gav verkligen vegetationen en tuff match. Dessvärre har jag inget kort som visar hur långt vi tog oss, för precis när vi fått ordning på gården igen nu på morgonkvisten så drog världens åskoväder in över huset. Det i kombination med att de gick ut på radion & varnade för tornados i vårt grannskap (Balsam Lake, typ 10 minuter bort) gjorde att jag inte direkt kände så där jättemycket för att hänga kvar utomhus. Vad jag gjorde medan de dödade träd? Ja, eftersom jag inte är något direkt motorsågsfan, så ägnade jag helgen åt att måla väggarna i vår mellansovrum & nu har vi tagit oss så här långt!
Väggarna är färdigmålade! Nu behöver vi (Paul, jag är för kort) måla taket, sätta in fönsterbrädan igen, lägga golv, byta ut väggpluggarna & pimpa med lite golvlister & möbler. Nääästan klart alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0