Airport assistance, or the lack thereof...

För ett par år sedan tog Paul med mig till en konsert med Itzhak Perlman här i Toronto, brilliant musiker men oj så svårt han hade att ens ta sig över scenen. Så när jag läste den här artikeln i morse var det lätt att föreställa sig hur strandad & hjälplös han måste ha känt sig när Air Canada liksom bara sket i att hjälpa honom från flyget. Naturligtvis hävdar flygbolaget i fråga att det här var en olycklig miss, något som absolut inte är enligt standard. Um... håller absolut inte med dem. För medan SAS var sjukt fina mot farmor & mig när vi reste över i julas orkade Air Canadas personal inte ens dyka upp vid gaten när vi landade här i Toronto. Så himla dålig standard, blir fortfarande upprörd när jag tänker på det. Ber en äldre resenär eller någon som har ett funktionshinder om hjälp så gör de ju inte det för att vara besvärliga, de gör det för att de faktiskt behöver assistans & då ska den assistansen banne mig infinna sig!

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Jag håller med! Det är ruskigt hur folk blir behandlade! Så får detinte gå till! Som du säger, man gör sig ju inte krånglig för att man vill, utan för att man måste! Vad tusan. Medmänskligheten igen alltså, var är den? Vet du vad jag tror också, idag är det många yrken som är "tillfälliga". T ex servitriser, flygplatspersonal etc, där folk jobbar en tid och sedan byter till ett annat yrke (kanske med högre status eller bara samma på en annan plats) och yrkesstoltheten infinner sig inte, eftersom position ju bara är "tillfällig". Ingen lär upp ny personal ordentligt eftersom man vet av erfarenhet att många slutar efter några månader eller liknande. Därmed så minskar också service mind och förståelse för hur viktig kundservice är! Man satsar inte på löner, på utbildning, på vidareutbildning. Tyvärr. Det är fruktansvärt tragiskt alltihop!

Svar: Tror verkligen att du har en poäng när det gäller tillfälliga jobb, folk sitter liksom av tiden utan att känna någon lojalitet för företaget de jobbar för. Då är det nog lättare att bara skita i att bära väskorna åt någon som är handikappad, även om jag har noll förståelse för hur man bara kan strunta i någon som så uppenbart behöver hjälp. Sen när det gäller medmänskligheten... oj vad jag tycker att det är hemskt ibland på tunnelbanan här, så som folk behandlar gamla, gravida & handikappade. Värst var den gången då en man frågade en annan resenär om hans fru kunde så sitta ner, hon var verkligen supergravid & såg jättetrött ut, & mannen han frågade bara vände bort blicken & vägrade svara. Gav henne min plats, men kan fortfarande inte annat än känna mig nere över responsen mannen fick från skitstöveln som vägrade ge upp sin plats.
Ida

2014-04-06 @ 02:24:43
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0