Bästa postveckan!

Det här kan ta mig tusan vara den bästa postvecka jag haft i hela mitt liv! Först då paket från Elsa i måndags, himla festligt & med bästa timingen. Sen igår - brev från rikspolisstyrelsen, jag finns inte med i det svenska belastningsregistret & vi kan nu skicka in min visumansökan. Tjoho! Det här hade ju kunnat tänkas vara nog för en & samma vecka, jag hade liksom inte klagat om det inte dykt upp något annat roligt i brevlådan, men så idag fick vi ett brev från farmor med...
YES - årets majblomma! Tack snälla farmor, nu kan jag sätta en på kragen & verkligen känna att det är vår. Jag vet att det bara är en liten pappblomma & en nål, men för mig är det här barndom, bortskrubbat grus från gatan & hopp om värme. Trots att jag är världens sämsta säljare är majblommor något som jag bara har glada minnen utav. Allt från hur spännande det var när de kom in till skolan & vi för första gången fick se hur årets version såg ut till själva försäljningen. Brukade tävla så himla mycket med grannflickan, men här slog vi ihop våra resurser & plingade på hos grannarna som en gemensam front - mycket mindre läskigt så & så behövde vi inte få höra att "nej men X har redan varit här & sålt". Minns att till & med gatans sura lågstadiefröken sken upp när vi kom & plingade på dörren. Vanligtvis var hon en surtant i kvadrat, en sån som rev våra kojor i skogen för att det såg skräpigt ut, men en gång per år bestämde hon sig för att tycka om barn. Till & med så pass att vi brukade få komma in & titta på hela hennes majblommekollektion - som sträckte sig tillbaka typ 50/60 år i tiden. Dessutom köpte hon alltid minst en av varje av vad vi hade att sälja (enkel blomma, krans & bildekal) så det var verkligen magiskt. Generös & trevlig, liksom who knew?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0