Ett litet steg!

Fick precis ett mail från immigrationsverket här i Kanada - min ansökan om permanent uppehållstillstånd är registrerad & jag har ett ansökningsnummer! Det här ändrar inte så där jättemycket i sig, det tar dem ändå närmare 2 år att arbeta sig igenom min ansökan. Vilket innebär att jag kan börja hoppas på besked någon gång i februari 2016. Det i sig är ju så där långt borta att jag blir lite yr i huvudet, så jag väljer att inte fokusera allt för mycket på det - istället är jag jätteglad för att åtminstone något har hänt i frågan! Känns så skönt att veta att ansökan i alla fall är inne i systemet & dessutom mailade de händigt nog ut information om hur det går till i fall jag behöver adressändra. Vilket jag ju av en händelse behövde göra & dessutom oroat mig över - hade ju varit lite jobbigt om alla jätteviktiga immigrationspapper av misstag hamnat i händerna på våra föredetta hyresvärdar. Har liksom lite en känsla av att det anordnats trädgårsbål i så fall. Så att jag fick sitta i telefonkö i 30 minuter kändes som piece of cake i frågan. Även om en liiiten del av mig önskat att Kanada arbetat igenom sina ansökningar med samma frenesi som immigrationsverket i Sverige - en av mina svenska vänner här fick igenom sin kanadensiska man på en månad! Det kallar jag service!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0