Feeling a little blue...

Känner mig ärlit talat lite nere idag. Har varit så himla glad sen vi kom hit till nya huset, men idag kändes allt plötsligt lite övermäktigt. Sen tror jag också att det spelar in att den här helgen borde vara en himla festlig tillställning. I mean, årsdag OCH födelsedag! Hade allt varit precis som vanligt så hade Paul & jag suttit på någon flygplats nu i väntan på att flyga hem till Sverige & det hade funnits vin & tonfisk & allt sånt gott som det liksom blir noll & ingenting av i nuläget. Semester & resa helt enkelt, det är väl det jag sörjer lite nu, & så känns det så himla deppigt att Paul inte kan ta någon sommarsemester alls i år för då sitter jag här helt själv med Baby C i november... Hade ju varit trevligt om Kanada kunnat hosta upp åtminstone en eller två veckors betald pappaledighet, men icket. De få år vi varit här på min födelsedag har vi dessutom gått all in i stugan, med favorit-bubbel & frozen margaritas & inte ens den lyxen kan jag unna mig. Jag inser ju att det här är i-landsproblem rakt igenom... men det känns liksom bara som om ALLT roligt sugits ut ur den här helgen. Inte ens en festlig drink kan jag få för att väga upp lite & så känner jag mig tjock. Noll party feeling med andra ord - SUCK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0