Nu jäklar börjar vi snacka hem!

Det har fixats mycket sen vi flyttade in här i huset - men ikväll fick vi till det fix som jag verkligen längtat efter:
Stång för mina Mumin-koppar CHECK! Är så där klappahändernaglad över att den är uppe! Nu måste jag bara lokalisera de två koppar jag har som fortfarande befinner sig ute på vift i någon flyttlåda - Sniff & Stinky måste ju också få vara med! Sladdarna som går över stången förresten, vad är det kanske ni undrar. Jo, Paul håller på & installerar ljus under överskåpen - ett annat stort steg i köksförvandligen. Är nämligen allergisk mot dåligt ljus & måste ha en lampa att tända när jag ska laga mat & det är mörkt ute. Säkerhetsfråga! I skrivandets stund är det uppenbarligen inte riktigt klart, alla sladdar måste ju gömmas undan lite snyggt, men det gör mig så glad att projektet i alla fall är påbörjat. När det väl är färdigt ska jag sätta honom på att byta ut den där fula kontakten i bakgrunden. För ju finare det blir runtomkring desto mer "eyesore" känns den. Vad jag gjorde medan Paul skruvade med stång & lampor? Jag målade alla de kvarvarande fogarna på andra sidan diskbänken. Hjälp vilket omak det var - var tvungen att halvligga över diskbänken för att få gjort skarvarna längst inne & det var ju så där lagom skönt. Men, nu är det gjort & alla fogar i hela köket är skinande vita istället för nikotingula, så det var värt lite lidande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0