Step one!

Så - steg nummer ett avklarat, allt har fått sig en första strykning & det känns redan mycket bättre. Kan nog i & för sig ha att göra med att jag har dåligt tålamod. Kvicka förändringar som går att få igenom på en eftermiddag tilltalar mig alltså något enormt!
Sen har trapptankarna snurrat vidare medan jag jobbat. Min vän Åsa mailade nämligen & föreslog att jag skulle måla trappen vit & trappstegen marinblå. Blev helt på, kändes som en perfekt lösning, men när jag stod där i trappen kom jag på att något ljusare kanske ändå fungerat bättre. Ljusinsläppet är så där & så är det ju det här med allt vitt katthår som virvlar runt här i huset. För det är ju bara att inse, oavsett hur mycket jag städar så går det bara inte att få vårt hem katthårsfritt. Då hade jag typ fått ta död på mig själv, som en liten SIM som dammsugit & sopat tills hon först kissat på sig & sen dött av matbrist. Så nu tänker jag mig något i den här stilen, fast med lite mer kontrast kanske. I en ton i samma skala som väggfärgen, fast ett eller två snäpp mörkare. Det tror jag hade blivit jättefint, varit snabbt åstakommet & städvänligt - nu gäller det bara att vinna över mannen. Eller, om han velar, säga "Nu gör vi så här för jag är gravid & det är jag som bestämmer eller så blir det psykbryt"! Ibland är det himla smidigt att vara gravid alltså - ursäkternas ursäkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0