Utkörd!

Det ska väl vara en första gång för allt & nu ikväll var det definitivt första gången som Paul körde ut mig från köket! Jag målade dörrlister helt fridfullt när ordern kom om att evakuera eftersom det var dags för operation "Ta bort golvlim". Eftersom det här är något som måste göras innan vi kan få in vårt golv igen pallrade jag mig ut utan att argumentera, jag vill liksom gärna att det här händer så fort det bara är möjligt. Själva processen råkar vara ungefär så giftig som det bara går utan att vi behöver flytta ut, så för en gångs skull var det här något som vi var ense om kring renoveringen & graviditeten - inte en bra Ida syssla i nuläget. Så jag har hållit mig borta, men fått lite fotodokumentation av processen under arbetets gång. Verkar inte vara ett dugg kul att pyssla med, Paul har ställt upp världens korsdrag, men det fungerar ju onekligen!
Till höger kan ni se hur Paul skrapar bort det gamla limmet efter att först ha dränkt in det i en hemskt illaluktande gele. Det här med att renovera har verkligen sina för & nackdelar & just den här biten är väl inte den mest glamorösa jag stött på! I mean... att gammalt lim på hög kan se så oaptitligt ut kom lite som en chock måste jag säga!
Känner mig just nu så otroligt tacksam för att jag inte var en av de där ungarna som käkade limstift på lågstadiet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0