Det börjar så sakta ta sig...

Sakta, sakta, börjar det kännas lite mer jul här i huset. Paul kom efter mycket om & men hem med en plastgran - efter att ha sökt av hela Guelphs närområde visade det sig nämligen omöjligt att få tag på en riktig gran så här nära inpå jul. Memo till oss själva inför kommande jular. Fast i år kändes det rätt bra ändå. Vi har nämligen inte lyckats köpa på oss en dammsugare än, så tanken på episka mängder barr överallt gjorde att jag faktiskt smygglädjs åt plastversionen. I nuläget har Paul pysslat ihop den & fått upp julgransljusen medan jag griljerat skinkan & kokat upp en massa rödbetor som ska bli sallad. Hade velat få ihop en sats nanaimo bars också, men det kan vänta tills imorgon, i nuläget är prio ett att få upp resterade julgranspynt. Ja... prio ett efter "konstruera liten papphatt åt katt":
Ja jag vet att Mammut min säger "så trött på livet just nu" & det är ju inte jättejuligt i sig. MEN - julen är ju glädjens högtid & vi kände väl båda lite lätt oproportionerlig glädje över konceptet "katt i papphatt" så jag tycker att det får kvala in som en ny jultradition!

Kommentarer
Postat av: Jo

Bra att prioritera rätt, katthatt kommer ju faktiskt först =)

Kan säga att julkänslan här inte ligger på topp heller. Inte en snöflinga i sikte, inte ens minusgrader så vi får en massa regn så här på julafton... Pappa sade att det kanske kan komma snö i eftermiddag så håll tummarna för det =)

GOD JUL på er! Ha en jättemysig dag och massvis med kramar =)

Svar: Alltid katthatt först - mycket viktigt!
Bidde det snö för er? Vi fick... ÅSKA! Dock passande för Tors första jul! :)

God jul & skype i mellandagarna?
Ida

2014-12-24 @ 11:39:53
Postat av: Alex

haha gulle katten! De är bra att dom är lite härdade tills tor ska börja klä ut dom och mata med salladsblad ;)

Svar: Bra poäng! Hade faktiskt inte tänkt på att de nog kommer att få vara med om diverse utklädningstillfällen så fort Tor blir gammal nog men nu känns det som om det är bäst att börja vänja dem vid det!
Ida

2014-12-24 @ 12:00:22
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com
Postat av: Alex

och GOD JUL!

Svar: & GOD JUL till er själva! Hoppas ni haft en jättehärlig dag & speciellt att allt gått bra med trillisarna!
Ida

2014-12-24 @ 13:33:55
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com
Postat av: Målvaktsmamman

God Jul på er:)

Svar: God jul & kram!
Ida

2014-12-24 @ 15:49:36
URL: http://malvaktsmamman.logg.se/
Postat av: Jo

Vi fick faktiskt snö! Ligger ett tunt jättefint lager över trädgården och skogen =) Ja, det var ju passande. Är man åskgud så är man.

Jag är tillbaka och kan skypa på måndag tror jag. Vi kan kanske höras på whats app på söndag så vet jag mer tider.

Svar: Woho - SNÖ! Vi fick mer regn... blä, men jag är glad för att ni i alla fall fick lite julstämning!
Låter bra, jag ska se till att ha mobilen laddad! KRAM!
Ida

2014-12-25 @ 10:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0